Loading cart contents...
View Cart Checkout
Cart subtotal:

KALEVALA KORU – KUN KLASSINEN KORUBRÄNDI LÖYSI KADONNEEN SIELUNSA

Yhteistyömme Kalevala Korun kanssa alkoi sen 80-juhlavuoden aattona. Ennen niin vetovoimainen korubrändi oli vuosien varrella hukannut vähän kuin vahingossa tärkeimmän kohderyhmänsä: nuorehkot kaupunkilaiset naiset. Markkinointi oli keskittynyt julkkisten suunnittelemien korujen ympärille.

Juhlavuoden kunniaksi lähdimme etsimään Kalevala Korun kadonnutta sielua ja sanoittamaan sitä kaiken toiminnan lävistäväksi Emotarinaksi. Tarina löytyi Kalevala Korun juurilta;
se oli perustettu kunnianosoitukseksi suomalaiselle naiselle ja toimimaan parantaakseen naisen asemaa yhteiskunnassa. Nyt sama missio piti vain tuoda tähän päivään ja löytää sille vastinpari nuorten naisten maailmasta.

Emotarina kiteytyi lupaukseen ”Kesyttämätöntä kauneutta”. Sillä Kalevala Koru halusi juhlia suomalaisen naisen itsenäisyyttä ja kannustaa jokaista rikkomaan vanhoja, ahtaita naisen rooleja. Emotarina alkoi versoa markkinointia, joka sytytti suoranaisen roihun: yhdessä yössä Kalevala Koru nosti 19 sijaa sijoitustaan ”Suomen kiinnostavimmat brändit” mittauksessa. Se rikkoi kaikkien aikojen kuukausimyyntiennätyksiään peräkkäisinä kuukausina. Se hankki ansaittua mediaa satojen tuhansien eurojen arvosta. Ja markkinointi päätyi lopulta myös lukion oppikirjoihin esimerkkinä kantaaottavasta mainonnasta.

”Kesyttämätöntä kauneutta” synnytti myös yhden Kalevala Korun myydyimmän korun, Suomen Naarasleijonan, jonka ensimmäinen ylpeä kantaja oli pop-tähti Alma.

#KESYTTÄMÄTÖN -KAMPANJA

NAARASLEIJONA - KAMPANJA

19 SIJAN NOUSU

Arvostetuimmat brändit
-tutkimuksessa

MYYNTI-ENNÄTYS x 2

Kaikkien aikojen parhaat kuukausimyynnit

 

#1 

Verkkokaupan myydyin koru

17 500h

Brändin parissa
vietettyä tuntia

800 000+

Katselukertaa filmille

4216

jakoa pelkästään
Kalevala Korun
Facebook-sivulle

20 0000

Reaktiota

1,1 M

Ansaitun median
arvo

14,2

Kampanjan ROI

kalevala_koru1

More work

TALENOM

Suomen nopeimmin kasvava tilitoimistoketju

SILMÄASEMA

Markkinajohtajaksi kolmasosabudjetilla

KIILTO

Sinäkin olet siivousihminen

VAASA

Pieni kaupunki, pieni budjetti, jättihuomio